Structured data is onderdeel van technische SEO, een belangrijk onderdeel van zoekmachine optimalisatie. Structured data zorgt ervoor dat zoekmachines in staat zijn om websites beter te begrijpen.
Er zijn verschillende structured data types beschikbaar. Een volledige lijst van structured data types kun je vinden op de website van schema.org.
Afhankelijk van jouw organisatie zijn er verschillende data types die je kunt inzetten. Heb je een webshop dan wil je gebruik maken van de markup voor producten. Bied je een dienst aan, kijk dan naar de mogelijkheden voor het service data type.
Met het gebruik van structured data val je op in de zoekresultaten. Creëer “Rich Snippets” door het markeren van de content op jouw pagina en zorg ervoor dat jij vooruit loopt op jouw directe concurrenten.
Structured data zorgt ervoor dat zoekmachines zoals Google in staat zijn om websites beter te begrijpen. Dit allemaal door het toevoegen van markeringen op de content van jouw pagina. Structured data toevoegen kan er voor zorgen dat er rich snippets in de zoekresultaten worden getoond.
Rich snippets zijn uitgebreide weergaves in de organische zoekresultaten. Enkele voorbeelden zijn breadcrumbs, review sterren, veelgestelde vragen of rich results. Deze extra informatie wordt toegevoegd bij de zoekresultaten.
Er zijn verschillende manieren om structured data toe te voegen:
Google geeft de voorkeur aan JSON-LD. Dit komt mede door de invoering van Schema.org.
Wil je weten welke structured data momenteel op jouw website zit? Gebruik dan de structured data testing tool van Google.
Ik had nooit durven dromen dat jij tot hier aan de pagina zou lezen. Wist je al dat je vrijblijvend een scan kunt aanvragen, dus grijp die kans!
Waarom Brthmrk?