E-commerce

Commerce gaat niet meer alleen over verkopen. Tegenwoordig draait het om de perfecte customer journey. Als digital agency begrijpen wij dit als geen ander. Onze inzichten zijn gevormd door een 360 graden perspectief, waardoor we jouw bedrijf kunnen klaarstomen voor de toekomst. Maar wat houdt dat nu precies in?

Conversieoptimalisatie

Wij stoppen echter niet bij de lancering van een nieuwe webshop. Het blijft toch je kindje hé. Wij groeien maar al te graag met jou mee en zijn altijd opzoek naar hoe processen beter kunnen:

Onderzoeken naar de knelpunten

Meten is winnen, aannames zijn voor verliezers. We gaan op zoek gaan naar pagina’s die minder presteren doordat bezoekers hier vaak uitstappen of vastlopen. Eerst kijken we of er enige fouten in de website zitten of er andere elementen zijn die de conversie in de weg staan.

Door met Analytics onderzoek te doen naar de gebruikersstromen in de verschillende stappen van het conversieproces, kunnen wij zien of er onverwachte schommelingen in het proces zitten. Het kan bijvoorbeeld zijn dat er veel mensen afhaken bij het invullen van de persoonsgegevens tijdens de afreken procedure. Wij gaan opzoek naar de knelpunten en gaan deze oplossen aan de hand van enkele testcases.

Testprocedure

Door het onderzoek weten wij waar de knelpunten van de website liggen. Vaak weet je door dit onderzoek namelijk wel waar er verbetering mogelijk is, maar welke elementen er dan precies voor zorgen dat mensen uitstappen, blijft onduidelijk. Het is dan zaak om op basis van het zojuist voltooide onderzoek een aantal testcases op te stellen. De pagina’s waar het beter kan hebben we op papier, nu is het tijd om voorstellen te doen waar het op die pagina beter kan. Dit kan van alles zijn: gebruikte kleuren, gebruikte foto’s, gebruikte teksten, positie van elementen en/of het ontbreken van bepaalde functionaliteiten.