Ballinnn’

Bounce rate verlaging van meer dan 70%

Branding
Ballinnn webdevelopment

Met over een miljoen unieke bezoekers per maand is BALLINNN’ één van de grootste online lifestyle magazines in Nederland. De “Capturing Culture” strategie is een unieke statement die niet alleen de jeugd aanspreekt met haar content, maar ook inzicht geeft in nieuwe trends en cultuur.

BALLINNN’ wil groeien in haar cijfers en dat was ook de missie voor het herontwerpen van de website. Het verhogen van de maandelijkse pageviews en het verlagen van de bounce rate waren essentiële aandachtspunten. BALLINNN’ wilde daarnaast haar voorkeur voor bepaalde content prominenter aanbieden op haar website. Dit zodat BALLINNN’ haar identiteit, belang en visie naar voren kon brengen aan de bezoekers. Bovendien moest het platform op alle verschillende apparaten eenvoudig in gebruik zijn. Zodat de doelgroep van 18-27 haar content overal kan consumeren.

De bounce rate van BALLINNN’ is na de release van de nieuwe website gedaald van 78% naar 2%. Door het kijken naar de resultaten wordt BALLINNN’ geoptimaliseerd op zowel functionaliteit, advertentievertoning als design.